Nu pot obţine soluţii fixe. Care pot fi motivele?

Nu pot obţine soluţii fixe. Care pot fi motivele? Important

14

Trebuie să ştiţi că măsurătorile în timp real folosind tehnologia GNSS pot fi afectate de o serie de factori care nu se află sub controlul operatorului care efectuează măsurătorile şi nici al administratorului reţelei de staţii permanente.
Exemple de astfel de factori externi pot fi:
- informaţii eronate în mesajele transmise de sateliţii GNSS. Există situaţii (foarte rare) în care, la un moment dat, unul sau mai mulţi sateliţi dintr-o anumită constelaţie pot transmite informaţii eronate. De regulă pot interveni erori cauzate de orbitele sau de ceasurile sateliţilor. Mai multe informaţii despre constelaţiile satelitare şi despre starea sateliţilor lor pot fi consultate accesând site-urile dedicate sistemelor de navigaţie satelitară, respectiv pentru Sistemul NAVSTAR GPS https://www.navcen.uscg.gov/?Do=constellationStatus, pentru Sistemul GLONASS https://www.glonass-iac.ru/en/GLONASS/, pentru sistemul GALILEO https://www.gsc-europa.eu/system-service-status/constellation-information, iar pentru BeiDou https://www.glonass-iac.ru/en/BEIDOU/
- reflexii ale semnalelor satelitare, efect descris în literatura de specialitate sub denumirea de „multipath”. Acesta presupune recepţia de către antena roverului a unor semnale suplimentare, reflectate de suprafeţe plane sau alte obiecte aflate în apropiere, precum: pereţi de beton sau metalici, acoperişuri metalice, stâlpi metalici, luciu de apă etc.;
- posibile surse de bruiaj aflate în zonă, precum: staţii de transformare, linii de înaltă sau medie tensiune, diferite antene de emisie de mare putere (radare, relee GSM, radiocomunicaţii etc.);
- perturbări atmosferice, în special ale ionosferei. Acestea pot fi verificate accesând link-ul următor: https://rompos.ro/index.php/informatii-tehnice/harti-nova;
- posibile disfuncţionalităţi ale uneia sau mai multor staţii GNSS permanente din zonă, la momentul respectiv. Funcţionalitatea comunicaţiilor serverelor şi a staţiilor GNSS permanente poate fi verificată accesând link-ul următor: http://rtk.rompos.ro/.

De asemenea, nu trebuie exclusă nici o posibilă setare incorectă a roverului. În acest sens este utilă o reverificare a setărilor aparatului şi, eventual, o reconfigurare a profilului NTRIP.
Legat de problema fixării soluţiilor, vă rugăm să citiţi şi informaţiile din link: https://rompos.ro/index.php/despre-rompos/intrebari-frecvente/rompos/cum-procedez-daca-nu-fixeaza-solutia-desi-sunt-conectat-la-serverul-rompos

#34

Căutare

Contact

  • Program L-J : 8:00-16:30; V: 8:00-14:00
  • Bd.Expozitiei, nr.1A, Sector 1, Bucuresti
  • +40 21 224 39 67
  • +40 758 071 894
  • office@rompos.ro
  • Contact Rapid