Cum pot accesa serviciile ROMPOS?

Cum pot accesa serviciile ROMPOS? Important

29

A. Serviciile ROMPOS de timp real se pot accesa foarte simplu, urmând 5 pași:

1. Contul de utilizator ANCPI și accesarea platformei de administrare ROMPOS
2. Plata serviciilor
3. Definirea roverelor pe platforma de administrare ROMPOS
4. Activarea unui abonament de servicii ROMPOS
5. Configurarea  roverului

1. Contul de utilizator ANCPI și accesarea platformei de administrare ROMPOS

Pentru autentificarea în platformă trebuie să dețineți un cont de utilizator ANCPI. Persoanele care nu dețin un cont unic ANCPI, pot accesa https://epay.ancpi.ro/ care oferă funcționalitățile de obținere a unui cont.

Platforma online de administrare a serviciilor ROMPOS  poate fi accesată la adresa: https://app.rompos.ro . Prin aceasta vă punem la dispoziție următoarele funcționalități:
1. Gestionarea Roverelor și a abonamentelor acestora la serviciile de poziționare GNSS în timp real,
2. Descărcarea de înregistrări GNSS de la o stație permanentă,
3. Gestiunea creditelor ROMPOS (Credite RTK și creditele RINEX) cu ajutorul cărora cumpărați serviciile disponibile.

NOTĂ: utilizatorul și parola care se introduce în rover se generează automat pentru fiecare rover după adaugarea aceastuia în sistem. Această operație se poate efectua în secțiunea Rovere din cadrul aplicației. Pentru a putea efectua determinări RTK trebuie să aveți un abonament ACTIV pe rover (aceasta se adaugă din meniul Abonament Rover)

2. Plata serviciilor

Detalii despre modalitățile de plată găsiți aici.

Cazul a) Dacă plata s-a efectuat cu succes prin e-payment (epay.ancpi.ro) creditele vor fi disponibile în cont în maxim 5 minute de la achitarea serviciilor. Pentru a le utiliza trebuie să vă autentificați pe platforma de administare a serviciilor ROMPOS cu aceeași adresă de e-mail și parolă care au fost folosite la achiziția serviciilor. 

ATENȚIE! Dacă ați achitat prin e-payment nu este nevoie să încărcați nici o dovadă de plată pe platformă.

Cazul b) Pentru plățile prin OP este nevoie să încărcați dovada plății (scan jpg sau pdf al OP-ului) pe platforma ROMPOS la secțiunea Înregistrare OP (acordați atenție selectării corecte a serviciului achitat prin OP, precum și a valorii plătite). Suma achitată va fi convertită în credite în termen de 1 zi de la momentul în care primim confirmarea plății de la Trezorerie, urmând să primiți o notificare pe e-mail. VIDEO CONFIGURARE OP

3. Definirea roverelor pe platforma de administrare ROMPOS

După autentificarea pe platforma de administrare a serviciilor ROMPOS (app.rompos.ro) accesați secțiunea ROVERS/RTK și apoi opțiunea Rovere din meniul vertical din partea stângă. Pentru a adauga un rover se accesează butonul Adaugă Rover (centru sus) și se completează câmpurile Model Rover și Serie Rover (aceste date au caracter informativ și vă ajută să vă identificați echipamentele în cazul în care aveți mai multe rovere). După completarea detaliilor salvați configurația alegând Salvează din partea dreaptă, moment în care se vor genera automat datele de conectare pentru accesarea serviciilor ROMPOS (vizibile în zona dedicată denumită Cont ROMPOS). 

NOTĂ: dacă ați configurat un rover și nu ați activat un abonament pe acesta nu vă veți putea conecta la serviciul NTRIP.

4. Activarea unui abonament de servicii ROMPOS

Accesați din secțiunea Rovere acel rover căruia doriți să îi activați abonamentul și în rubrica Abonament Rover veți putea selecta data de activare precum și numărul de luni de abonament. VIDEO CONFIGURARE ROVER

5. Configurarea  roverului

Înainte de accesarea serviciilor ROMPOS vă rugăm să verificați dacă au fost realizate setările de comunicație necesare accesului la internet. De asemenea este necesar să introduceți în receptor:

  • adresa IP a serverului ROMPOS 93.113.10.123 sau numele de domeniu echivalent care este rtk.rompos.ro. (Pentru a evita unele probleme de conectare, vă rugăm să folosiți pe cât posibil rtk.rompos.ro și nu adresa IP)
  • porturile pentru accesul la serviciile ROMPOS, 2101 respectiv 2105;
  • numele de utilizator și parola roverului (obținute din platforma de administrare în secțiunea Rovere)

Pentru a nu întâmpina probleme de conectare vă recomandăm să efectuați o resetare a antenei GNSS precum și crearea unui profil RTK de la zero. Găsiți mai multe detalii aici.

B. Serviciile ROMPOS pentru post - procesare (date RINEX) VIDEO UTILIZARE SERVICII RINEX

Serviciile pentru post-procesare constau în livrarea de fișiere RINEX pentru aplicații geodezice care necesită o precizie și un grad de încredere crescute, ca de exemplu: executarea de măsurători în rețele geodezice de îndesire și de ridicare, reperaj fotogrammetric, determinarea coordonatelor unor puncte de verificare și control pentru diverse aplicații inginerești etc.
Fișierele RINEX se pot livra de la oricare stație permanentă ROMPOS din orice zi și în orice interval orar specificat de utilizator, cu condiția ca acestea să existe în baza de date a ROMPOS. De asemenea, în funcție de aplicația pentru care sunt necesare, fișierele RINEX se pot livra la diverse rate de eșantionare: 1s, 5s, 10s, 15s, 30s.

Comanda fișierelor RINEX este disponibilă online pe platforma de administare rompos https://app.rompos.ro cu livrarea imediată, în secțiunea RINEX. Selecția este disponibilă în format UTC (Timp Universal Coordonat) TL (timp local) = UTC -2h (iarna) și UTC -3 h (vara). Fișierele sunt disponibile ca ore întregi la rată de eșantionare de 1s, cât şi ca fracțiuni de ora (de ex 12:15-13:15) sau cu alte rate de eșantionare.

Ca alternativă la plata prin e-Payment, se poate completa formularul de solicitare date (http://bit.ly/GNSSf). Acest formular este un fișier în format .pdf dinamic, deci se poate completa direct, nefiind nevoie să îl tipăriți. După completarea formularului cu parametrii necesari (de la ce stații doriți date, din ce zile, ce intervale orare, ce rată de eșantionare și alte detalii pe care le găsiți pe formular) nu rămâne decât să plasați comanda și să achitați contravaloarea datelor (pentru acest flux de lucru nu plătiți prin e-payment ci doar la sediul OCPI-urilor sau în conturile acestora).
Fișierele RINEX oferite sunt în versiunea 2.11 - https://kb.igs.org/hc/en-us/articles/201096516-IGS-Formats

#1

Căutare

Contact

  • Program L-J : 8:00-16:30; V: 8:00-14:00
  • Bd.Expozitiei, nr.1A, Sector 1, Bucuresti
  • +40 21 224 39 67
  • +40 758 071 894
  • office@rompos.ro
  • Contact Rapid