ROMPOS

ROMPOS

A. Serviciile ROMPOS de timp real se pot accesa foarte simplu, urmând 5 pași:

1. Contul de utilizator ANCPI și accesarea platformei de administrare ROMPOS
2. Plata serviciilor
3. Definirea roverelor pe platforma de administrare ROMPOS
4. Activarea unui abonament de servicii ROMPOS
5. Configurarea  roverului

1. Contul de utilizator ANCPI și accesarea platformei de administrare ROMPOS

Pentru autentificarea în platformă trebuie să dețineți un cont de utilizator ANCPI. Persoanele care nu dețin un cont unic ANCPI, pot accesa https://epay.ancpi.ro/ care oferă funcționalitățile de obținere a unui cont.

Platforma online de administrare a serviciilor ROMPOS  poate fi accesată la adresa: https://app.rompos.ro . Prin aceasta vă punem la dispoziție următoarele funcționalități:
1. Gestionarea Roverelor și a abonamentelor acestora la serviciile de poziționare GNSS în timp real,
2. Descărcarea de înregistrări GNSS de la o stație permanentă,
3. Gestiunea creditelor ROMPOS (Credite RTK și creditele RINEX) cu ajutorul cărora cumpărați serviciile disponibile.

NOTĂ: utilizatorul și parola care se introduce în rover se generează automat pentru fiecare rover după adaugarea aceastuia în sistem. Această operație se poate efectua în secțiunea Rovere din cadrul aplicației. Pentru a putea efectua determinări RTK trebuie să aveți un abonament ACTIV pe rover (aceasta se adaugă din meniul Abonament Rover)

2. Plata serviciilor

Detalii despre modalitățile de plată găsiți aici.

Cazul a) Dacă plata s-a efectuat cu succes prin e-payment (epay.ancpi.ro) creditele vor fi disponibile în cont în maxim 5 minute de la achitarea serviciilor. Pentru a le utiliza trebuie să vă autentificați pe platforma de administare a serviciilor ROMPOS cu aceeași adresă de e-mail și parolă care au fost folosite la achiziția serviciilor. 

ATENȚIE! Dacă ați achitat prin e-payment nu este nevoie să încărcați nici o dovadă de plată pe platformă.

Cazul b) Pentru plățile prin OP este nevoie să încărcați dovada plății (scan jpg sau pdf al OP-ului) pe platforma ROMPOS la secțiunea Înregistrare OP (acordați atenție selectării corecte a serviciului achitat prin OP, precum și a valorii plătite). Suma achitată va fi convertită în credite în termen de 1 zi de la momentul în care primim confirmarea plății de la Trezorerie, urmând să primiți o notificare pe e-mail. VIDEO CONFIGURARE OP

3. Definirea roverelor pe platforma de administrare ROMPOS

După autentificarea pe platforma de administrare a serviciilor ROMPOS (app.rompos.ro) accesați secțiunea ROVERS/RTK și apoi opțiunea Rovere din meniul vertical din partea stângă. Pentru a adauga un rover se accesează butonul Adaugă Rover (centru sus) și se completează câmpurile Model Rover și Serie Rover (aceste date au caracter informativ și vă ajută să vă identificați echipamentele în cazul în care aveți mai multe rovere). După completarea detaliilor salvați configurația alegând Salvează din partea dreaptă, moment în care se vor genera automat datele de conectare pentru accesarea serviciilor ROMPOS (vizibile în zona dedicată denumită Cont ROMPOS). 

NOTĂ: dacă ați configurat un rover și nu ați activat un abonament pe acesta nu vă veți putea conecta la serviciul NTRIP.

4. Activarea unui abonament de servicii ROMPOS

Accesați din secțiunea Rovere acel rover căruia doriți să îi activați abonamentul și în rubrica Abonament Rover veți putea selecta data de activare precum și numărul de luni de abonament. VIDEO CONFIGURARE ROVER

5. Configurarea  roverului

Înainte de accesarea serviciilor ROMPOS vă rugăm să verificați dacă au fost realizate setările de comunicație necesare accesului la internet. De asemenea este necesar să introduceți în receptor:

  • adresa IP a serverului ROMPOS 93.113.10.123 sau numele de domeniu echivalent care este rtk.rompos.ro. (Pentru a evita unele probleme de conectare, vă rugăm să folosiți pe cât posibil rtk.rompos.ro și nu adresa IP)
  • portul pentru accesul la serviciile ROMPOS, respectiv 2101;
  • numele de utilizator și parola roverului (obținute din platforma de administrare în secțiunea Rovere)

Pentru a nu întâmpina probleme de conectare vă recomandăm să efectuați o resetare a antenei GNSS precum și crearea unui profil RTK de la zero. Găsiți mai multe detalii aici.

B. Serviciile ROMPOS pentru post - procesare (date RINEX) VIDEO UTILIZARE SERVICII RINEX

Serviciile pentru post-procesare constau în livrarea de fișiere RINEX pentru aplicații geodezice care necesită o precizie și un grad de încredere crescute, ca de exemplu: executarea de măsurători în rețele geodezice de îndesire și de ridicare, reperaj fotogrammetric, determinarea coordonatelor unor puncte de verificare și control pentru diverse aplicații inginerești etc.
Fișierele RINEX se pot livra de la oricare stație permanentă ROMPOS din orice zi și în orice interval orar specificat de utilizator, cu condiția ca acestea să existe în baza de date a ROMPOS. De asemenea, în funcție de aplicația pentru care sunt necesare, fișierele RINEX se pot livra la diverse rate de eșantionare: 1s, 5s, 10s, 15s, 30s.

Comanda fișierelor RINEX este disponibilă online pe platforma de administare rompos https://app.rompos.ro cu livrarea imediată, în secțiunea RINEX. Selecția este disponibilă în format UTC (Timp Universal Coordonat) TL (timp local) = UTC -2h (iarna) și UTC -3 h (vara). Fișierele sunt disponibile ca ore întregi la rată de eșantionare de 1s.

Pentru a comanda fișiere RINEX ca fracțiuni de ora (de ex 12:15-13:15) sau cu alte rate de eșantionare vă rugăm să completați formularul de solicitare date (http://bit.ly/GNSSf). Acest formular este un fișier în format .pdf dinamic, deci se poate completa direct, nefiind nevoie să îl tipăriți. După completarea formularului cu parametrii necesari (de la ce stații doriți date, din ce zile, ce intervale orare, ce rată de eșantionare și alte detalii pe care le găsiți pe formular) nu rămâne decât să plasați comanda și să achitați contravaloarea datelor.(pentru acest flux de lucru nu plătiți prin e-payment ci doar la sediul OCPI-urilor sau în conturile acestora)
Fișierele RINEX oferite sunt în versiunea 2.11 - ftp://igs.org/pub/data/format/rinex211.txt

A fost utilă informația?

Conform dispozițiilor Ordinului Directorului General al ANCPI nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară și instituțiile sale subordonate, care a intrat în vigoare la data de 04.02.2019, tarifele sunt următoarele:

Cod Denumire Preț
1.2.6 Înregistrări GNSS de la o staţie permanentă 15lei/oră*
3.1.2 Servicii poziționare GNSS în timp real 100lei/lună/aparat sau 1000lei/an/aparat*

*Prețurile includ TVA

Modalitățile de plată sunt:

  1. Online - prin sistemul de plată electronic – e-payment al ANCPI disponibil la adresa epay.ancpi.ro
  2. Prin virament bancar (ordin de plată - OP) astfel:
    în contul Centrului Național de Cartografie RO57TREZ701501503X017556 deschis la Trezoreria Sectorului 1 București, CUI 14057015, cu menționarea Codului și Denumirii serviciului
    Atenție! Activarea serviciului se va furniza în termen de 1 zi lucrătoare de la data confirmării încasării contravalorii serviciului în cont (momentul când banii intră în contul CNC).
    În cazul plătii prin virament bancar, comunicarea  dovezii plății se va realiza de dumneavoastră după ce v-ați autentificat în Platforma de Administrare a Serviciilor ROMPOS (https://app.rompos.ro), în secțiunea Înregistrare OP. https://app.rompos.ro/ro/contulmeu/inregistrare-plata/
A fost utilă informația?

Înainte de a ieși pe teren pentru a executa măsurătorile necesare lucrărilor dumneavoastră, vă recomandăm să verificați starea de funcționare a sistemului și a stațiilor permanente. Acest lucru se poate realiza prin mai multe metode:
- accesând link-ul http://rtk.rompos.ro
- utilizând o aplicație de tip Lefebure NTRIP Client (care poate fi instalată și pe smartphone) ce poate fi descărcată de la adresa: http://lefebure.com/software/ntripclient/;
- încercând să accesați serviciile de poziționare în timp real cu receptorul dumneavoastră de teren din zona în care aveți sediul, înainte de plecarea pe teren.

A fost utilă informația?

Prin conectarea la stațiile de referință ROMPOS în cazul măsurătorilor de timp real sau prin constrângerea pe stațiile ROMPOS în cazul post-procesării fișierelor RINEX, coordonatele rezultate pentru punctele noi vor fi exprimate în Sistemul de Referință Terestru European 1989 - ETRS89.

A fost utilă informația?

Acestea presupun utilizarea de corecții diferențiale de la o singură stație de referință. Un exemplu de astfel de produs este  Nearest_2.3, ceea ce înseamnă că urmează să fie accesate corecții diferențiale de la stația de referință cea mai apropiată, în format RTCM 2.3.

A fost utilă informația?

Acestea presupun calculul corecțiilor pe baza observațiilor de la cele mai apropiate stații de referință aflate în jurul utilizatorului. Se recomandă utilizarea lor dacă vă aflați la distanțe mari de oricare stație de referință sau dacă cea mai apropiată stație de referință este nefuncțională. ROMPOS oferă acces la 4 tipuri de produse de rețea: MAX, iMAX, FKP și VRS. Un exemplu de produs de rețea este RO_MAX_3.1_GG, ceea ce înseamnă că urmează să fie utilizat un produs de tip MAC, în format RTCM 3.1, având date de la constelațiile de sateliți GPS și GLONASS.

A fost utilă informația?

Având în vedere că pentru lucrările de cadastru coordonatele imobilelor trebuie să fie exprimate în Sistem Stereografic 1970, ANCPI împreună cu CNC au dezvoltat și pus la dispoziția utilizatorilor în mod gratuit o soluție fiabilă și eficientă de transformare a coordonatelor din ETRS89 în Stereo70 și viceversa.
Această soluție a fost materializată prin realizarea softului de transformare a coordonatelor TransDatRo, care a ajuns la versiunea 4.05 și care poate fi descărcat gratuit de pe site-ul www.cngcft.ro, la secțiunea „Download
De asemenea, gridurile de transformare aferente acestei aplicații se pot implementa și în receptoarele GNSS RTK de teren, pentru a obține coordonatele în sistemul Stereografic 1970 în timp real, fără a mai fi necesară efectuarea de transformări ulterioare la birou.
Aceste griduri de transformare pot fi descărcate de la adresa www.cngcft.ro, secțiunea „Download”, fișierul fiind sub denumirea TransDatRO_code_source_1.03.
De asemenea, pentru anumite județe în care CNC a efectuat măsurători gravimetrice combinate cu măsurători GNSS și de nivelment geometric de precizie, au fost generate griduri de transformare pe altitudini bazate pe modele locale de cvasigeoid gravimetric. Aceste griduri sunt în continuă extindere și îmbunătățire, prin urmare, pentru ultimele noutăți vă rugăm să consultați site-ul www.cngcft.ro, la secțiunea „Download.”
Programul TransDatRo oferă, de asemenea, și posibilitatea de a transforma coordonate între sistemele ETRS89 – Stereo30 București și viceversa și Stereo70 – Stereo30 București și viceversa, iar pentru o prezentare detaliată a programului, a opțiunilor și capabilităților acestuia, vă recomandăm să citiți secțiunea de ajutor (Help) a programului.

A fost utilă informația?

Configurațiile actuale ale sistemelor GPS și GLONASS permit executarea de determinări GNSS la orice oră.
Condițiile meteo pot afecta sensibil semnalul satelitar, de cele mai multe ori influențele fiind nesemnificative. Pentru a vizualiza în timp real influențele troposferei asupra măsurătorilor, accesați link-ul http://  pentru a vizualiza graficele de calitate.

A fost utilă informația?

Pe platforma de administrare a serviciilor ROMPOS va trebui să adaugați fiecare rover la secțiunea Rover. Pentru fiecare rover se va aloca un utilizator și o parolă în mod automat în momentul activării unui abonament pentru roverul respectiv.

A fost utilă informația?

În cazul în care nu obțineți soluție fixă deși sunteți conectat la serverul ROMPOS verificați:
- dacă aveți semnal de date în zona de lucru și calitatea acestuia;
- dacă au fost efectuate corect setările în aparat;
- dacă sunt funcționale toate stațiile permanente din zonă. În cazul în care încercați să folosiți un produs de tip Single Base prin accesarea unei stații nefuncționale, vă rugăm să încercați accesarea altei stații din apropiere sau accesarea unui produs de tip Network RTK. Pentru descrierea produselor Single Base și Network RTK vedeți răspunsurile la întrebările 6 și 7.
- dacă în zona în care lucrați nu există surse de bruiaj sau reflexie care ar putea afecta calitatea semnalelor radio (atât semnalul satelitar cât și cel provenit de la rețelele de telefonie mobilă). În astfel de situații, vă rugăm, de asemenea, să încercați utilizarea alternativă a mai multor produse de timp real.

A fost utilă informația?

1. Cazul în care modemul este în receptor. Majoritatea sistemelor GNSS folosesc conexiunea de date mobile 2G. Problemele conexiunilor sunt inerente oricărei rețele de telefonie mobilă, deorece tehnologia 2G este veche și prioritate au conexiunile 3G, 4G și voce când rețeaua este suprasolicitată. Soluția ar fi să contactați furnizaorul de telefonie mobilă pentru resetarea SIM-ului sau releului din zonă în timp ce aveți echipamentul GNSS pornit. Problema nu se manifestă în cazul în care SIM-ul este în controler.

2. Probleme de conectare, baza nu este încarcată și roverul ramâne în modul autonom. 

Primul pas constă în resetarea receptorului (Stonex, South, Trimble) prin ținerea apăsată a butonului de power până la activarea secvenței de restart pornit/oprit/semnal sonor și toate LED-urile fluctuează/LED-uri rămân aprinse.

Al doilea pas constă în crearea unui profil nou (profilele existente se șterg) pentru conectarea la ROMPOS via ntrip. La ntrip server/dns se scrie rtk.rompos.ro sau 93.113.10.123, portul este 2101 și utilizatorul și parola se preiau din interfata app.rompos.ro/rover.

După conectare soluțiile oferite în tabela de corecții ROMPOS ar trebui să fie următoarele*.

RO_MAX_3.1    soluție recomandată  
RO_VRS_3.1      
RO_iMAX_3.1      
Nearest_3.1   conexiune directă la o stație permanentă (<30km recomandat)  
Nearest_2.3   recomandat pentru echipamente ce utilizează RTCM 2.3  
RO_FKP_3.1      
RO_i_MAX_2.3   recomandat pentru echipamente ce utilizează RTCM 2.3  
RO_FKP_2.3   recomandat pentru echipamente ce utilizează RTCM 2.3  
*în mod obligatoriu, receptorul va trebui să transmită coordonatele punctului de stație (prin mesaj de tip NMEA-GGA)

NOTĂ: În cazul în care încercați activarea într-o zonă aglomerată cu semnal 4G/3G, încercați să faceți activarea într-o zonă mai puțin aglomerată (comună, zonă limitrofă, etc.)

A fost utilă informația?

Pentru accesarea serviciilor ROMPOS de timp real aveți nevoie de receptoare GNSS RTK pentru aplicații geodezice, care să aibă echipamentele de comunicații necesare pentru accesul la internet printr-un abonament de date la unul dintre operatorii de telefonie mobilă din România.
Recomandăm achiziționarea de echipamente numai de la distribuitori autorizați, care au toate certificările necesare pentru a comercializa astfel de echipamente și care oferă garanție și suport tehnic necesar pentru achiziționarea echipamentelor optime necesităților dumneavoastră și pentru configurarea ulterioară a acestora pentru a putea accesa serviciile ROMPOS.

A fost utilă informația?

La ora actuală, orice operator de telefonie mobilă de pe teritoriul României poate oferi abonamente de date prin intermediul cărora să puteți accesa serviciile ROMPOS.

La achiziționarea unui abonament de date vă recomandăm să aveți în vedere atât aria de acoperire cu semnal de date a operatorului respectiv în zona dumneavoastră de interes (în care veți executa cele mai multe lucrări) cât și calitatea semnalului de date și stabilitatea conexiunii.

Rețineți faptul că un semnal de date distorsionat sau întrerupt poate genera probleme legate de fixarea soluțiilor în timpul executării măsurătorilor la teren.

Din punctul de vedere al traficului care se reflectă în cantitatea de date necesară, vă facem cunoscut faptul că o oră de acces la serviciile RTK prin protocolul RTCM versiunea 2.3 sau CMR presupune un trafic de aproximativ 0.5 MB de date.

A fost utilă informația?

Pentru a vă prelungi abonamentul la serviciile ROMPOS va trebui să vă autentificați pe platforma de administare a serviciilor ROMPOS https://app.rompos.ro. Singura procedură care trebuie urmată în acest caz este descrisă mai jos (nu trebuie să interveniți în configurarea roverului fizic, utilizatorul și parola rămânând aceleași).

-După autentificare accesați secțiunea ROVERS/RTK. Totodată verificați dacă aveți creditele disponibile pentru ROVER ( 1 credit =  1 lună), informație aflată în bara de stare în partea dreaptă sus.

Screenshot 2

-Apoi accesați meniul Rovere din partea stângă. Puteți prelungi perioada unui rover deja activ sau puteți activa un rover inactiv. Pentru a accesa detaliile roverului dați click pe pictograma verde.

Screenshot 21

- Pentru a vedea detaliile despre abonament accesați tab-ul Abonament Rover.

Screenshot 3

-Pentru a activa sau prelungi un abonament dați clik pe câmpul Dată Început și alegeți data de început din calendar dând click pe aceasta.

Screenshot 4

 

- Introduceți numărul de luni dorite pentru abonament și accesați Adaugă abonament.

Screenshot 5

- Verificați corectitudinea datelor în mesajul de avertizare și dacă acestea corespund opțiunii dumnevoastră accesați butonul Da.

Screenshot 6

- Veți primi o notificare în cazul în care tranzacția decurge cu succes. În cazul în care survin erori în cazul acestui proces, creditele vi se returnează în cont.

Screenshot 7

-Noul abonament va fi vizibil în tab-ul Abonament Rover al roverului respectiv.

Screenshot 8

- Dacă data de început corespunde cu data curentă se va schimba statusul de activate al abonamentului cu perioada în care abonamentul este activ, iar în cazul în care data de activare este în viitor abonamentul apare tot ca inactiv.

Screenshot 9

-

A fost utilă informația?

Abonare newsletter

Căutare

Contact

  • Program L-J : 8:00-16:30; V: 8:00-14:00
  • Bd.Expozitiei, nr.1A, Sector 1, Bucuresti
  • +40 21 224 39 67
  • office@rompos.ro
  • Contact Rapid